Käes on hiliskevad. Lähenemas suvi.

Nii rühma lapsi kui meid külastama ja vaatama tulnud inimesi, teisi suuri Õnneseene linde, oli üsna võrdselt. Nõnda rohkearvulise külalisrahva üle võis meil ainult hea meel olla.

Jutulinnud Marju ja Kadri istuvad pesadel, haududes mune. Märgates, et munad hakkavad kooruma, saab iga kohal olev laps endale rolli olemaks jutulindude linnupoeg.

Kui kõik tibud on koorunud, hakkavad jutulinnud koos lastega tegema jõu- ja iluharjutusi.

Esmalt tehakse harjutusi tiibade tugevdamiseks – pall liigub kolmel erineval viisil ringjooneliselt linnupoegade tiibade vahel. Harjutusi saab ka sabale. Et kopsumahtu treenida kaugeleviivate lennureiside tarbeks, peavad kaks meeskonda (kes said kokku läbi nööriotsa-meetodi) hoidma kinni kahest nööriotsast ning puhuma nööril liikuvat plasttopsi ühest nööri otsast teise.

Kui jõu- ja ilunumbrid tehtud, saab pesast alustada lendu soojemale maale, sest kätte on jõudnud sügis. Kõledad tuuled puhuvad sulgede vahele jahedust, putukad otsivad juba talvekorterit. Mis sa, hing, veel enam ootad?

Jutulinnu-vanemad tutvustavad erinevaid lendamisviise keksukummiga visualiseerides (toonekured lendavad kolmnurgas, haned üksteise järel rivis, väiksemad linnud parves ning jutulinnud lendavad nelinurkselt).

Lendavad magamistoast rühmaruumi, kus on ette valmistatud matemaatikamaa (oletame, et vahepeatusena enne ideaalset talvituspaika võiks Saksamaa sobida küll).

Laudadel on akvarellpaberid, igal lapsel 4 švammi (ring, ruut, kolmnurk ja ristkülik) ning värvid papptaldrikutel. Laste ülesandeks on aru saada õpetaja selgitustest ning asetada värviga kaetud švamm paberil juhendatud asukohta. Tulemusena peaks valmima linnupilt juhul, kui laps on juhiseid õigesti mõistnud.

Peale matemaatikamaalt edasilendu kohtuvad linnud emakeelemaaga (otsustasime sihtpunktiks valida Egiptuse – meeldib ju Eesti inimestelgi seal talvel päikest kotiga kaasa toomas). Kätte on jõudnud talv, ning kui Eestis on praegu käre pakane, siis praegusel maal on parajalt soe ning piisavalt toitu, et kevadeni mõnusasti ära elada.

Emakeelemaal viiakse läbi liitsõnade rütmimäng koos muusikalist puudet lisava cajon-trummiga. Lapsed moodustavad liitsõnu, stiilis „kui mina ütlen KARU, siis sina ütled PÜKSID“! Kokku saame KARUPÜKSID. Sõnad kajastavad lindude elu ning aastaaegade vaheldumist. Sõnu kokku 10.

Taas hakkab kätte jõudma kevad ning linnupojad on kasvanud suureks. Saabutakse tagasi kodumaale, Eestisse, ning viiakse läbi „küpsuskontroll“. Selleks kasutatakse liikumis- ja tähelepanumängu „Öökull valvuriks“. Esmalt on öökulliks üks õpetajatest ning edaspidi üks lastest. Läbi mängu selgub, kas kõik noored rändlinnud on piisavalt tähelepanelikud, märkamaks pesale lähenevat rebast. Kui lapsed on mängu 5-7 korda korranud, saavad nad lõpuringiks kogunenult vanematelt loa iseenda pesa punuma hakata ning vanemad võivad lahkuda.

Selline oligi Vembutembude rändlindude ringreis.

Rohkem pildimaterjali leiate Õnneseene facebooki lehelt: https://www.facebook.com/pg/elvaonneseen/photos/?tab=album&album_id=2744572702436976

Avatud tegevuse teema valiti tulenevalt Õnneseene aasta õppesuunitlusest “Õnneseene sulissõbrad keeles ja meeles”.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga